Zakaj študij GING-a?
Študijski programi na poslovnih in tehničnih fakultetah niso usmerjeni v pridobivanje znanja o povezanosti med organizacijsko-poslovnimi in razvojno-tehnološkimi vidiki. Tradicionalni dodiplomski programi na poslovnih in tehničnih fakultetah so omejeni na tradicionalna funkcijska področja in ne ciljajo na interdisciplinarno integracijo. Študenti poslovnih fakultet so prikrajšani za poznavanje razvojno-tehnoloških dogajanj in trendov. Študenti tehnike pa ostajajo brez znanj, ki bi jim omogočala razumevanje pomena tehnike in tehnologije v poslovnem kontekstu. Tukaj se pokaže pomen študija GING.
Živimo v obdobju, ki ga imenujemo obdobje znanja. Znanje je dojeto kot ključni vir, ki omogoča globalizacijo gospodarstva, poganja nacionalne ekonomije in omogoča podjetjem, da ustvarjajo in izkoriščajo poslovne priložnosti. Sodobno gospodarsko in znanstveno okolje opredeljujeta dva procesa: proces specializacije in proces integracije znanja. V posameznih izdelkih, predvsem tistih, ki zaradi svoje tehnološke naprednosti omogočajo kompleksno storitev, so integrirana različna znanja. Napredne tehnologije zahtevajo nove organizacijske pristope za uspešno izkoriščanje na trgu. Podjetja morajo prenesti razvojno in tehnološko znanje v ustvarjanje novih poslovnih priložnosti. Ogromne vsote denarja, ki se vlagajo v razvoj, raziskave in tehnologijo, zahtevajo sposobnosti za uspešen in učinkovit menedžment razvoja in tehnologije.
Ali potrebujemo strokovnjake s tako integriranimi znanji tudi v Sloveniji? Odgovor je pritrdilen. Ni dovolj razumevanje in odličnost pri raziskovanju in uvajanju novih visokih tehnologij. Inovativni postanemo, ko nova odkritja v obliki izdelkov, storitev ali tehnologij komercialno apliciramo v praksi. Tako potrebujejo inženirji tudi poslovna, organizacijska in podjetniška znanja, da bodo znali nove tehnologije komercialno uporabiti v praksi.
Poslanstvo
Poslanstvo gospodarskega inženirstva je v izvajanju in spremljanju znanstveno-raziskovalnega dela, osredotočenega na proučevanje povezanosti med organizacijsko-poslovnimi in razvojno-tehnološkimi vidiki in izvajanju izobraževalnega procesa povezanega z znanjem, ki omogoča razumevanje socio-tehničnih pojavov, ki potekajo v razvojno in tehnološko intenzivnih podjetjih.
Program gospodarskega inženirstva pripravlja študente za različne poklicne kariere tako v gospodarstvu kakor tudi v izobraževanju in raziskovanju.
Vizija
Gospodarsko inženirstvo želi postati subjekt, ki bo razvijal mednarodno primerljive znanstveno-raziskovalne in izobraževalne kompetence, s katerimi bo prispeval k razvoju teoretičnega in praktičnega znanja ter ga prenašal med študente in pri tem zadovoljeval potrebe gospodarstva.
Cilj
Cilj študija gospodarskega inženirstva na Univerzi v Mariboru je, da bi skladno s potrebami razvoja našega gospodarstva izobražuje na univerzitetni stopnji gospodarskega inženirja, ki bo usposobljen za opravljanje strokovnih, razvojnih in vodstvenih opravil, ki zahtevajo tehniška, tehnološka in ekonomska znanja, združena z znanji informatike in organizacije.